Onze kernwaarden
Onze Missie
Iedere hulpvrager krijgt zorg op maat, waarbij stabilisatie en normalisatie van gedrag en het verminderen van risicofactoren doelen kunnen zijn. Er zal een herstel van vertrouwens- en werkrelatie tussen hulpvrager en hulpverlener zijn.
Onze missie is om zorg aan te bieden die laagdrempelig is op een vertrouwensbasis, zorg, vragen en het verhaal van de hulpvrager worden gehoord. Er wordt eerst kennis gemaakt en langdurig op de vertrouwensband ingezet alvorens er wordt gekeken naar doelen. Dit om de gelijkwaardigheid te waarborgen en niet meteen verwachtingen neer te leggen. We willen dat hulpvragers een succeservaring hebben en geen druk ervaren in de geleverde zorg en verwachtingen hierin. Vooral hulpvragers die zijn vastgelopen op eerdere hulptrajecten waarbij zorg vermijdend gedrag is ontwikkeld benaderen we op een gelijkwaardige manier om het contact aan te gaan en het herstel te bevorderen dan wel volledig herstellen.
Link Parkstad begeleid mensen met een grotere afstand naar de hulpverlening en/of maatschappij waardoor hulpvragers weer open staan voor begeleiding, toeleiding behandeling indien nodig en herstel van vertrouwen. Hierdoor zal een basis gelegd worden tot participatie in de maatschappij.
Om de gezondheid van de hulpvragers te bevorderen hebben we een sportruimte ter beschikking, hier kan de ambulant begeleider samen met de hulpvrager laagdrempelig sporten, prikkelarm en voor mensen die niet groepsgeschikt zijn is dit een uitkomst.
Link Parkstad werkt uitsluitend met multi-problem casuïstiek, we kijken naar de mens achter het gedrag. Waar komt het vandaan en hoe kunnen we helpen.
Het (in)formele steunsysteem van de hulpvrager wordt zoveel mogelijk betrokken bij de begeleiding.
Het herstelproces wordt vanuit ervaringsdeskundigheid ondersteund
Onze Visie
Link Parkstad is gespecialiseerd in het herstellen van de begeleidingsrelatie tussen hulpvrager en hulpverlener(s). Er wordt gewerkt vanuit een relationeel werkmodel.
De hulpvrager wordt benaderd vanuit een principe van gelijkwaardigheid en er wordt getracht een vertrouwens- en werkrelatie tussen hulpverlener(s) en hulpvrager te bevorderen.
Attitude en bejegening zijn hierbij belangrijke eigenschappen die gebruikt kunnen worden om tot een begeleidingsrelatie te komen. Belangrijk punt in de visie is dat er vanuit een relationeel kader gekeken wordt naar gedrag. Er wordt gekeken waar dit gedrag vandaag komt en wat de voorgeschiedenis van zorgvrager is. Dit zonder een oordelende blik, kijkend naar de mens achter het verhaal.
Onze ambitie is om de zorg toereikend, menselijk, gelijkwaardig te maken. Oog voor iedereen, we werken uitsluitend met multi-problem casuïstiek om deze hulpvragers ook een kans te geven, we kijken naar de mens achter het gedrag. Waar komt het vandaan en hoe kunnen we helpen.
Welke diagnose, IQ-bepaling daarbij van toepassing is nemen we mee in de bejegening en we zorgen altijd dat het helder is wat we vertellen en uitleggen.